Acte de graduació de la 1a promoció del grau en Ciència i Enginyeria de Dades!

Va tenir lloc dimecres 14 de juliol a les 18h30 a l'auditori del Vèrtex.

L'acte de graduació de la 1a Promoció del grau en Ciència i Enginyeria de Dades va tenir lloc  dimecres 14 de juliol de 2021 a les 18h30 a l'auditori del Vèrtex del Campus Nord de la UPC (Plaça Eusebi Güell, 6 Barcelona).

Es tracta d'un acte festiu per a l'estudiantat recentment titulat, familiars i professorat per celebrar l'acabament dels estudis, en el qual es lliura un diploma signat pels 3 centres UPC impulsors del grau (la FIB, l'FME i l'ETSETB) que no té validesa legal, atès que el títol oficial l'emet el Ministeri.

L'acte es va gravar i es penjarà als canals YouTube dels diferents centres, així com també es realitzarà un complet reportatge fotogràfic que es posarà a disposició de tot l'estudiantat interessat a posteriori.

Assistència i confirmacions

La gestió dels assistents i convidats es porta des de la comissió de l'estudiantat del GCED encarregat de coorganitzar l'acte. A l'entrada de l'auditori hi haurà un primer punt d'acollida i només podran accedir al recinte les persones apuntades prèviament.

Per garantir un bon desenvolupament de l'acte així com facilitar l'accés a les persones que hi assisteixin, és important avisar l'organització de les necessitats especials enviant un missatge electrònic a info.dse@upc.edu

L'hora d'arribada és a les 17h50 els graduats/des i a les 18h les persones acompanyants. L'estudiantat graduat s'ubicarà a la part davantera, just davant de l’escenari, amb les localitats assignades. Els acompanyants, professorat i convidats institucionals se'ls distribuiran en diferents zones de la platea de l'auditori, degudament assenyalades.

Detalls sobre l'acte

L'acte va tenir dues parts, una de caire més institucional (amb breus parlaments de la padrina, del conferenciant convidat, lliurament dels diplomes i cloenda per part del rector de la UPC, professor Daniel Crespo) i una altra de més informal, organitzada per l'estudiantat. Al final de la vetllada hi haurà sessió fotogràfica al photocall d'UPCAlumni, instal·lat al jardí del Vèrtex.

La Padrina

La padrina de la 1a promoció del grau en Ciència i Enginyeria de Dades de la UPC és la professora Asunción Moreno Bilbao, catedràtica del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions (TSC) i professora de les assignatures en temàtica de processat de senyal.
Ha estat directora del Centre d’Investigació Tecnologia i Aplicacions del Llenguatge i la Parla (TALP) i directora del Departament de TSC ambdós de la UPC, a més a més ha col·laborat en diversos màsters i cursos de doctorat internacionals. També ha coordinat el Màster Erasmus Mundus MERIT. Els seus treballs de recerca estan centrats en sistemes de reconeixement automàtic de la parla i síntesi de veu. L’any 2005 va rebre la medalla Narcis Monturiol de la Generalitat de Catalunya.

... I el conferenciant

El conferenciant escollit per aquest acte és el professor Antonio Torralba, investigador i professor del Massachusetts Institute of Technology-MIT, actualment dirigint la Facultat d'Intel·ligència Artificial i Presa de Decisions (l'AI + D Faculty) del MIT.
La seva recerca se centra en les àrees de visió per computador, aprenentatge automàtic i percepció visual humana. El seu interès és construir sistemes que puguin percebre el món com ho fan els humans, tot i que el seu treball se centra en la visió per ordinador, també l'interessen altres modalitats com l’audició i el tacte. Un sistema capaç de percebre el món a través de múltiples sentits podria aprendre sense necessitat de conjunts de dades curats massius.
Altres interessos inclouen la comprensió de xarxes neuronals, el raonament de sentit comú, la fotografia computacional, la creació de bases de dades d’imatges, ... i les interseccions entre l’art visual i la computació.

Activitat organitzada per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona,
per la Facultat d'Informàtica de Barcelona i per la Facultat de Matemàtiques i Estadística amb la col·laboració d'UPCAlumni,

en el marc del 50è anviersari de la UPC.